INFO TERKINI


SELAMAT DATANG
DAN
SELAMAT KEMBALI KE SEKOLAH

SESI PERSEKOLAHAN 2017

SEMOGA KECEMERLANGAN
DALAM SEMUA ASPEK
MENGIRINGI ANAK-ANAK SKK
2017

INSYA-ALLAH

Rabu, Februari 11, 2015

KEJOHANAN SEPAK TAKRAW MSSSR KAWASAN JASIN 2015






Assalamualaikum
Selamat sejahtera

Pada 9-10 Januari 2015, satu Kejohanan Sepak Takraw Majlis Sukan Sekolah-Sekolah Rendah Kawasan Jasin tahun 2015 telah diadakan di Dewan Tok Senara Pejabat Tanah Jasin, Melaka. SK Chin Chin sebagai sekolah pengelola untuk kejohanan tersebut. Sebanyak 18 pasukan telah menyertai untuk bersaing dalam kejohanan tersebut.
Setelah sekian lama tidak menyertai kejohanan tersebut, tetapi pada tahun ini SK Kemendor telah menghantar satu pasukan sepak takraw yang dikendalikan oleh Cikgu Nurul Syuhada dan Cikgu Izham untuk bersaing dalam kejohanan tersebut. 
Pasukan Sepak Takraw SKK berjaya melepasi peringkat kumpulan dengan menduduki tangga ke-2 iaitu naib johan kumpulan B. Mencatat 3 kemenangan bertemu pasukan SK Bukit Senggeh,SK Sri Lanang dan SK Jus (B) dan pasukan SKK tewas dengan pasukan SK Selandar (B). Keputusan perlawanan seperti gambar di bawah. 

SK Kemendor diletakkan di dalam kumpulan B
Pasukan SKK bertemu pasukan SK Selandar ( A ) pada peringkat suku akhir yang berlangsung pada 10 Januari 2015 jam 10 pagi dan Pasukan SKK telah berjaya mencatat kemenangan dalam straight set.Pada peringkat separuh akhir pula, pasukan SKK bertemu dengan pasukan SK Chenderah. Pasukan SKK tewas dalam perlawanan tersebut. Pasukan SKK dan pasukan SK Chabau akan merebut tempat ke-3&4. Keputusan perlawanan tersebut tidak memihak kepada pasukan SKK dan hanya berjaya menduduki kedudukan tempat ke-4 dalam kejohanan. Ini merupakan satu kejayaan juga pada pasukan SKK yang sekian lama tidak menghantar pasukan di dalam kejohanan sepak takraw MSSSR Kawasan Jasin.
Tahniah kepada pasukan sepak takraw SKK dan jurulatih, Cikgu Nurul Syuhada dan Cikgu Izham yang sudah bekerja keras untuk pasukan sekolah dan mengharapkan dapat meneruskan usaha untuk membawa kejayaan sepak takraw SK Kemendor. Insya-Allah..


Keputusan Kejohanan Sepak Takraw MSSSR Kawasan Jasin 2015


Sekian terima kasih..

* hmm.. panjang pula admin post blog kali ni. =P

Tiada ulasan: