INFO TERKINI


SELAMAT DATANG
DAN
SELAMAT KEMBALI KE SEKOLAH

SESI PERSEKOLAHAN 2017

SEMOGA KECEMERLANGAN
DALAM SEMUA ASPEK
MENGIRINGI ANAK-ANAK SKK
2017

INSYA-ALLAH

Isnin, November 23, 2015

UPSR 2015 : 6 ORANG PELAJAR BERJAYA MENDAPAT CEMERLANG 5A.





Assalamualaikum
Selamat Sejahtera

Pada 17 November 2015 yang lalu, keputusan UPSR bagi tahun 2015 telah dikeluarkan. Seramai 6 orang yang berjaya mendapat keputusan cemerlang 5A bagi tahun ini manakala seramai 5 orang berjaya mendapat 4A. Kami warga SKK mengucapkan tahniah kepada para pelajar dan ibubapa yang telah mendapat keputusan yang cemerlang 5A dan tahniah juga kepada para pelajar yang gagal untuk mendapat 5A kerana anda telah berusaha untuk mendapat 5A.

Nama pelajar yang mendapat keputusan cemerlang 5A :

1. Nur Nabila Farshah bt. Arman
2. Adam Nazmie b. Norazman
3. Amirah Husna bt. Norazman
4. Fatimah Maisara bt. Abd. Rahmad
5. Mohd Farid Imran b. Abd Aziz
6. Alya bt. Shahbudin

UPSR adalah starting block atas garisan permulaan. Penamat masih jauh lagi. Dalam menuju penamat pelbagai perkara yang boleh berlaku. Ada pelajar yang hebat di permulaan tetapi kecundang dipertengahan dan ada pelajar yang tidak hebat dipermulaan tetapi berjaya dipenamat. 

Oleh itu kepada para ibu bapa dan pelajar yang tidak memperolehi keputusan yang baik dalam UPSR, tidak sepatutnya mereka melahirkan perasaan kecewa atau malu kerana banyak perkara lagi yang boleh dilakukan untuk mencapai kejayaan samada di dalam akademik mahupun di dalam kehidupan. UPSR hanya satu ujian untuk menentukan samada pelajar itu dapat menempatkan diri mereka di sekolah-sekolah terbaik.

Universiti pula tidak disyaratkan hanya untuk mereka yang belajar di sekolah berasrama penuh atau sekolah terbaik sahaja, ianya terbuka kepada semua mereka yang rajin berusaha dan cemerlang di dalam SPM ataupun STPM. 

Kejayaan di dalam hidup tidak disyaratkan kepada mereka yang cemerlang di dalam pelajaran sahaja, ianya terbuka kepada sesiapa sahaja yang berkemahuan untuk berjaya dan rajin berusaha untuk berjaya. 

Kemahuan dan kerajinan banyak dibantu oleh minat dan keinginan. Oleh itu, carilah minat masing-masing dan kembangkan potensi minat tersebut supaya ianya boleh mendatangkan faedah berganda di dalam kehidupan.

Sekian terima kasih

Tiada ulasan: